V minulém článku jsme vám ukázali, jak nápaditě můžete využít placky u vás ve firmě. Dneska se zaměříme hlavně na vaše fanoušky, nebo-li nejhorlivější zákazníky, kteří u vás rádi a pravidelně nakupují. Tihle lidé si vaši pozornost rozhodně zaslouží!
Že vám nedává smysl se vedle všech marketingových záležitostí věnovat ještě fanouškům? Tak to je chyba, nebo spíše škoda! Nic se nešíří Internetem tak rychle jako dobrá reference. A samozřejmě i ta špatná. Ta vám ale nové zákazníky nepřivede.
Kde snadno získáte dobrou referenci? Přece u spokojených zákazníků, tedy fanoušků. Proč nevymyslet nějakou specialitu pro ně? Pojďme se podívat společně na to, jak můžete takový klub fanoušků-zákazníků vypadat.
Není potřeba hned pořádat pravidelná setkání, vypravovat autobusy s fanoušky na vaše veřejné akce (veletrhy, show roomy, zákaznické dny). To přenechte sportovním klubům. Jako firma máte nejjednodušší založit uzavřenou Facebook skupinu. Nebo na webu naprogramovat členskou skupinu s bonusy jen pro navracející se zákazníky.
Věrnostní kartičky v obchodech jsou také jednou z forem, jak si udržovat dobré pouto se zákazníky. A hlavně, jak je motivovat, aby u vás dělali opakované nákupy.
Pokud jste fanoušci nějakého fotbalového či hokejového klubu, možná vlastníte dres v jejich barvách. Nebo aspoň šálu či čepici. Jak je někde vidět modrobílá barva, hned si každý vybaví brněnský hokejový tým Kometa. Skvělá propagace a značka!
Jenže s těmito “rekvizitami” asi nebudou vaši fanoušci chodit pravidelně po městě a do práce, pouze na zápasy týmu. Pro vaši společnost je ale mnohem výhodnější, pokud se značka objevuje opakovaně lidem na očích, tak jak je tomu v případě televizních reklam, remarketingu na Internetu, atd.
Máme pro vás jiné řešení. Navrhněte si firemní placku. Nápadům se meze nekladou, zkuste například:
Placek můžete u nás vytvořit vícero druhů. Nebo jednotlivé nápady zkombinovat – například VIP Vánoce pro fanoušky. Následně je rozešlete s další objednávkou věrným zákazníkům či rozdáte na nějaké společenské akci.
Jaké jsou výhody placek oproti šálám a dalším oblečkům? Především je vaši zákazníci unosí. A to i na každodenní nošení do práce, školy… Placka je totiž malá a dá se připnout na školní batoh či zimní kabát, který je dost na očích náhodným kolemjdoucím. Nikdy nevíte, kdy vaše značka zaujme nového potenciálního zákazníka.
V neposlední řadě jsou placky a odznaky ještě stále něco neotřelého, co hned tak na ulicích neuvidíte. Vaše firma se tak může odlišit, což je v dnešní době pro budování značky nezbytným základem.
Teď se přiznejte, využíváte ve firmě placky? Pro fanoušky, nebo k jiným účelům?